Friday 26 February 2010

Q! And A?

I have some questions to ask. I hope you know the answers to them.

1) Where the heck do I buy stuff from Knit Picks besides needles?? To me it seems impossible because I don't have en American adress to offer.

2) How on earth do you change colour when crocheting a granny square or a wheel of some sort?? I can't seem to get it to look nice and sorted. I read the otherwise very detailed instruction here...
my hexagons just still don't look great, to say the least.

I have been puzzled forever and ever, so if you can, PLEEEAAASE help :D

4 comments:

Tine said...

Jeg kan desværre ikke hjælpe.
Men finder du stedet, er jeg med på at bestille :-)

River Glorious said...

start your stitch like always, and when you have only TWO loops left on your hook, then drop the old color and pick up the new one.

continue crocheting with the new color, and try to crochet over the old color, to hide it.

Unknown said...

Hei Karin!

Jeg aner ikke hva det koster, men det er tydeligvis mulig å skaffe seg en amerikansk adresse og så ordner et firma det slik at posten blir videresendt til deg i Danmark.

Hvis du søker på "knitpicks" på "Norway knitters"-board i Ravelry, så kan du se nærmere på første innlegget som dukker opp. (Den med en henvisning til Kindle Corner-gruppen).

Nette said...

Når jeg hækler, starter jeg omgangen med at hækle to luftmasker. Når jeg slutter omgangen, så stikker jeg hæklenålen ned i den bue, de to luftmasker har dannet, og trækker den nye farve garn med igennem igen.

Det synes jeg, bliver pænt nok. Men giv lyd, hvis du vil se det live. :-)